søndag 4. april 2010

Jeg er kommet fra fjellet etter en flott helg i den herlige fjellheimen vår. Å hvor godt det gjør på sjel og sinn.
Jeg traff noen ungdommer som jeg kom i drøs med. Jeg fortalte dem at jeg blogget og hvilket tema jeg blogget om.
En av ungdommene sa at han hadde sett Hank Von Helvete på Skavlan, og ga uttrykk for at han var enig i hans synspunkter når det gjaldt psykiatri. Denne ungdommen mente at det var viktig at kjendiser som Hank sto frem. Selv skjønte han lite av at psykiaterne kunne medisinere noe som de ikke visste hva bunnet i.
Jeg fortalte ham at jeg var enig i den kritikken som Hank fremfører mot psykiatrien.
Tenk hvor stor virkning det har at han står frem på Skavlan og fremfører med enkle ord sine ankepunkter mot psykiatrien her i landet.
Jeg oppfattet også at han sa i dette programmet at mange av hans kolleger var ødelagt av psykiatrien.
Jeg håper at han vil fortsette å komme med friske innlegg selv etter at han reiser til Sverige for filming. Det han har sagt har vært uhyre viktig for meg, og jeg håper at han vil fortsette med å kritisere og debattere. Det har jeg oppfattet at han kommer til å fortsette med.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar